Polityka prywatności

Bezpieczeństwo danych

POLITYKA PRYWATNOŚCI §1

  1. Mając na uwadze ochronę prywatności osób korzystających ze strony internetowej grupakdm.pl (dalej odpowiednio jako „Serwis” i „Użytkownik”), spółka działająca pod firmą GRUPA KDM sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-336), przy ul. Połczyńskiej 53, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000304845, NIP: 9522045621, jako administrator zarządzający tym Serwisem („Administrator”) wprowadza niniejszą politykę prywatności („Polityka prywatności”).
  2. Postanowienia niniejszej Polityki prywatności dotyczą wszystkich osób korzystających z Serwisu. Akceptując niniejszą Politykę prywatności, Użytkownik wyraża zgodę na to, aby korzystanie przez niego z Serwisu podlegało uregulowaniom Polityki prywatności.
  3. Dane osobowe Użytkowników Serwisu przetwarzane są przez Administratora zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa z zakresu ochrony danych osobowych.
 

Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych przez Administratora zakres i źródło danych oraz konieczność ich podania

Dane osobowe kandydatów do pracy

§2

    1. W przypadku danych osobowych kandydatów/kandydatek do pracy, Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy) w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego (zarówno w przypadku gdy preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę, czy umowa cywilnoprawna) – art. 6 ust. 1 lit. b RODO, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (a 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    2. Administrator przetwarza dane osobowe również w celu weryfikacji kwalifikacji i umiejętności kandydata lub kandydatki oraz ustalenia warunków współpracy – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest weryfikacja kandydatów do pracy oraz określenie warunków ewentualnej współpracy; w celu ustalenia lub dochodzenia przez administratora ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami wysuwanymi wobec Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
    3. Administrator będzie przetwarzała dane osobowe, także w kolejnych rekrutacjach, jeżeli zostanie wyrażona przez kandydata lub kandydatkę zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    4. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
 

Formularz kontaktowy dostępny w Serwisie

§3

  1. Administrator udostępnia w Serwisie formularz kontaktowy. Użytkownik w formularzu podaje dane osobowe niezbędne w celu nawiązania z nim kontaktu, w tym w celu udzielenia przez Administratora odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym.
  2. Skorzystanie z formularza kontaktowego wymaga podania przez Użytkownika następujących danych osobowych:
  1. imienia i nazwiska,
  2. adresu e-mail,
  3. treści wiadomości skierowanej do Administratora.
  1. Podstawą przetwarzania danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest wyrażona przez Użytkownika zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub niezbędność do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
  2. Podanie danych osobowych, o których mowa w ustępie powyżej jest wymagane w celu identyfikacji Użytkownika oraz przyjęcia i obsługi zapytania Użytkownika. Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, by udzielić odpowiedzi na zapytanie. Niepodanie przez Użytkownika danych osobowych obowiązkowych (wymienionych w ust. 2 powyżej) uniemożliwi Administratorowi obsługę zapytania.
  3. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia odpowiedzi przez Administratora lub do czasu cofnięcia zgody (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem).
 

Portale społecznościowe

§4

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających jego publiczny profil na portalu społecznościowym Facebook dostępnym pod adresem: https://www.facebook.com/Grupa-KDM-1804891466460377/ (i w tym zakresie współadministratorem danych osobowych jest Facebook Ireland Limited) oraz na portalu LinkedIn pod adresem: https://www.linkedin.com/company/grupa-kdm/ wyłącznie w związku z prowadzonym profilem (tj. w celu informowania o działalności Administratora oraz w celu promowania usług oferowanych przez Administratora) i na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora). Użytkownik odwiedzając ww. profil Administratora udostępnia dane osobowe w postaci: nazwy konta, komentarzy, polubień, identyfikatorów internetowych oraz adresu IP urządzenia z którego korzysta w celu umożliwienia Administratorowi efektywnego prowadzenia profilu oraz komunikowania się z Użytkownikiem.

Prawa osób, których dane dotyczą

§5

  1. Użytkownikom Serwisu przysługują następujące uprawnienia:
  2. prawo dostępu do treści podanych danych osobowych,
  1. prawo żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania podanych danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania,
  2. prawo do usunięcia podanych danych, jeśli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
  3. prawo do bycia zapomnianym,
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania podanych danych,
  5. prawo do przenoszenia podanych danych osobowych, jeśli dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie,
  6. prawo do sprzeciwu,
  7. prawo do tego, by nie podlegać profilowaniu,
  8. prawo do wycofania zgody na przetwarzanie podanych danych osobowych w każdym czasie, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie zgody,
  1. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego; organem nadzorczym wobec Administratora w zakresie danych osobowych jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.
  2. W razie pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz realizacji swoich praw, Użytkownik Serwisu może w każdej chwili skontaktować się z Administratorem:
  3. listownie pod adresem: GRUPA KDM sp. z o.o., ul. Połczyńska 53, 01-336 Warszawa;
  1.  przez e-mail: biuro@grupakdm.pl.

Udostępnianie i powierzanie danych osobowych oraz okres przechowywania danych osobowych, odbiorcy danych

§ 6

  1. Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych.
  2. Dane osobowe Użytkowników nie będą udostępniane przez Administratora innym podmiotom z wyjątkiem sytuacji, w której Administrator danych udostępniający dane oraz administrator danych pozyskujący dane drogą udostępnienia posiadają odpowiednią podstawę prawną w sprawie ww. czynności, w tym na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia.
  3. Podmioty, którym dane powierzono są zobowiązane do stosowania środków technicznych i organizacyjnych w celu zabezpieczenia tych danych.
  4. W przypadku przetwarzania danych na podstawie:
    1. zgody – dane przetwarzane są do jej wycofania,
    2. uzasadnionego interesu Administratora – dane przetwarzane są przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych,
    3. niezbędności do zawarcia i wykonania umowy, dane są przetwarzane do momentu jej rozwiązania,
    4. konieczności przetwarzania danych osobowych w celu wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, dane przetwarzane są przez okresy wynikające z przepisów prawa.
  5. Podstawowy okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym okresie – jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.
  6. Administrator stosuje środki ostrożności, w tym środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  7. Administrator, w celu ochrony poufności danych, podejmuje działania zgodne ze standardami w branży. Administrator wdrożył zasadne mechanizmy kontroli organizacyjnej, technicznej i fizycznej, aby chronić dane osobowe przed utratą, niewłaściwym użyciem lub modyfikacją.

§ 7

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika. Pliki cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora. Za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Administrator uzyskuje dostęp do informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Administrator przechowuje tylko niezbędne pliki cookies na urządzeniu w celu dostosowania oferowanych usług do preferencji Użytkownika. Pliki cookies ułatwiają poruszanie się po Serwisie i korzystanie z niego. Serwis nie będzie prawidłowo funkcjonować bez ww. plików cookies.
  3. Administrator informuje także Użytkowników Serwisu, że istnieje możliwość konfiguracji przeglądarki internetowej, celem uniemożliwienia przechowywania plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika.
  4. Pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w tym celu w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
  5. Pod tymi linkami zamieszczone są informacje o sposobach usunięcia cookies:
  6. Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek,
  7. Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/,
  8. Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl,
  9. Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647,
  10. Safari: http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL,
  11. Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4027947/windows-delete-cookies.
Ustawienia plików cookies >>

§ 8

Administrator zastrzega sobie możliwość zmiany Polityki prywatności poprzez opublikowanie jej nowej treści w Serwisie.